Moteriškumas be pauzės

ATVIRAI APIE MENOPAUZĘ

Mitus laužyti gera, tad nuo to ir pradėkime.

Menopauzė nėra pabaiga, tai – naujas etapas, į kurį įžengs kiekviena iš mūsų. Viena atšventusi 45-ąjį gimtadienį, kita – įpusėjusi šeštąją dešimtį. Vienoms menopauzės pradžia ateis po penkerių, kitoms – po dešimties metų. Visgi, nepriklausomai nuo to, jūs visada būsite moterys.

Mes „BENU vaistinėje“ tikime, kad moteriškumas nedingsta, nesibaigia, išaušus naujam gyvenimo etapui. Jis kiekvieną moterį lydi visą gyvenimą ir nepriklauso nuo reprodukcinio amžiaus. Jūsų moteriškumas – tai rūpestis savimi ir artimaisiais, švelni, šilta šypsena ar namų jaukumas, kurį sukuriate vos keliais prisilietimais. Esate ir visada būsite moteriška!

Drąsindami jus, pradedame projektą „Moteriškumas be pauzės“, padėsiantį moterims lengviau priimti naująjį etapą, teisingai rūpintis savimi ir įveikti galimus nemalonius simptomus. Tiek čia, tiek artimiausioje „BENU vaistinėje“ patarsime ir padėsime šį tarpsnį pasitikti lengvai.

 

PREMENOPAUZĖ, MENOPAUZĖ AR POSTMENOPAUZĖ

Pirmiausia svarbu suprasti, jog menopauzė neateina staiga. Prie naujo etapo kūnas prisitaiko laipsniškai, leisdamas moteriai suprasti, jog prasidėjo tam tikri pokyčiai. Svarbiausia juos pažinti, gebėti vertinti, ar jie stipriai nepablogina savijautos, o prireikus – ir kreiptis į gydytoją.

 

Iš pradžių pajausite, jog prasideda premenopauzė. Tai laikotarpis, kai imami jausti pirmieji silpnėjančios kiaušidžių veiklos požymiai:

  • Sutrinka menstruacijų ciklas. Jo trukmė ima skirtis daugiau nei 10 dienų, labai ilgus ciklus keičia labai trumpi.
  • Gausūs, nereguliarūs kraujavimai.Menstruacijos gali trukti nuo savaitės iki dviejų, tarp jų atsiranda tepimai kraujingomis išskyromis.
  • Gimdos kaklelio gleivių (išskyrų) pokyčiai. Įprastai skirtingu ciklo metu išskyros taip pat skiriasi: po menstruacijų jų beveik nebūna, vėliau pasirodo tirštos, balkšvos gleivės, artėjant ovuliacijai matomos skaidrios ir tirštos išskyros. Atėjus premenopauzei, gleivių dažniausiai yra nedaug, jų išvaizda nesikeičia, vaisingo tipo gleivės pasirodo tik trumpam.
  • Bazinės kūno temperatūros (BKT) „šokinėjimai“. BKT yra dvifazė: iki ovuliacijos ji laikosi sąlyginai žema, po jos pakyla 0,2–0,4 ºC ir tokia lieka iki ciklo pabaigos. Premenopauzės etapu BKT ima „šokinėti“: kartais būna vienfazė, kartais – vėl dvifazė, nes ir pati ovuliacija tampa chaotiška.
  • Estrogenų trūkumo požymiai. Karščio bangos, lydimos kaklo, veido paraudimo; naktinis prakaitavimas ir nemiga; labai jautrios ir skausmingos krūtys; psichologiniai sunkumai; lytinio potraukio sumažėjimas – visa tai lemia organizme mažėjantis estrogenų kiekis.

 

Menopauzė fiksuojama tada, kai šalia premenopauzės simptomų moteris lygiai metus (12 mėnesių) nesulaukia menstruacijų (nesant kitų sveikatos sutrikimų, galėjusių tai lemti). Įprastai šis etapas pasireiškia sulaukus 45–54 m., visgi pastaruoju metu menopauzė ankstėja.

Postmenopauzė – tai etapas po menopauzės, daugmaž trečdalis kiekvienos iš mūsų gyvenimo. Neišsigąskite, jei šiuo metu pasireikš makšties sausumas, šlapinimosi sutrikimai, pokyčiai odoje ir plaukuose (sausumas, trapumas). Šiuos simptomus galėsite išspręsti ar bent jau palengvinti.

BENU vaistinė parengė testą "Naujas etapas", kuris gali padėti suprasti, kokį naują etapą šiuo metu išgyvenate - premenopauzę ar menopauzę. 

RŪPESTIS SAVIMI, ATĖJUS NAUJAM ETAPUI 

Kūnas ieško balanso

Kiekviena moteris, esanti menopauzės etape ar jį praėjusi, patvirtintų, jog yra du simptomai, pareikalavę didelės kantrybės:

  • Karščio bangos. Staiga atsiranda šilumos, karščio pojūtis, kuris kyla kūnu aukštyn, dėl ko parausta veidas ir kaklas. Karščio bangos menopauzės metu gali kartotis nuo karto per savaitę iki keliasdešimt kartų per dieną.
  • Stiprus prakaitavimas. Šis simptomas dažniausia vargina naktimis, dėl jo gali tekti dažniau nei įprastai keisti naktinius drabužius ar patalynę (kartais ir kelis kartus per naktį)

 

Gali skambėti paradoksaliai, bet tai ženklai, jog kūnas dirba savo darbą – stengiasi prisitaikyti prie naujojo etapo. Tad naktinis prakaitavimas menopauzės metu, karščio pylimas ir kiti simptomai yra laikini. Juos jaučiate dėl nestabilios estrogenų koncentracijos, sutrikdančios organizmo savybę palaikyti jam optimalią temperatūrą. Visgi kūnas ras balansą, o jam padėti galite sureguliavus mitybą, fizinį aktyvumą, jei simptomai stipriai vargina – imantis pakaitinės hormonų terapijos (gydytojui paskyrus!).

 

Apie 75 proc. moterų menopauzės metu susiduria su greitai besikeičiančiomis nuotaikomis ir tai siejama su hormonų pokyčiais bei svyravimu. Sumažėjęs estrogeno kiekis sumažina ir serotonino, kuris reguliuoja nuotaiką, gamybą. Nuotaikų kaitą gali paskatinti ir anksčiau minėti fiziniai simptomai – karščio bangos, prakaitavimas bei prastas miegas. Menopauzės metu vykstantys pokyčiai bei tam tikri gyvenimo įvykiai, pvz., vaikų savarankiško gyvenimo pradžia, stresas darbe taip pat gali prie to prisidėti. Todėl šiuo laikotarpiu yra labai svarbu palaikyti gerą miego kokybę bei mažinti patiriamą stresą. Palaikyti normalią nervų sistemos veiklą ir pagerinti miego kokybę gali padėti maisto papildai HERBASTRESS. 

 
 
HERBASTRESS® - augalų ekstraktų ir B grupės vitaminų derinys nervų sistemai. Sudėtyje yra raudonžiedžių pasiflorų, paprastųjų apynių, sėjamųjų avižų, vaistinių ramunėlių, juodųjų eleuterokokų standartizuotų ekstraktų bei vitaminų B6 ir B12. HERBASTRESS® miegam - sudėtyje esantys melatoninas (1 mg), 5-HTP (5-hidroksitriptofano), valerijono ir apynių ekstraktai padeda greitai užmigti ir puikiai pailsėti. 
 
 

DAUGIAU SKAITYKITE: 

 

          

        

   

         

info@benu.lt