Mityba ir sportas

MITYBA IR SPORTAS MENOPAUZĖS METU 

Skirtingais etapais moters valgiaraštis taip pat turėtų skirtis. Menopauzė – ne išimtis. Atsisakius tam tikrų produktų, o kitų valgant dažniau, palengvinsite galimus nemalonius simptomus.

Iš valgiaraščio patartina išbraukti (ar bent sumažinti):

  • Kofeiną
  • Alkoholį
  • Šokoladą
  • Kietąjį sūrį
  • Raudoną vyną
  • Citrusinius vaisius
  • Pomidorus ir aitriąsias paprikas

Smaguriaujant šiuos produktus, karščio bangos gali aplankyti dažniau. Pravartu sumažinti ir druskos bei apdorotų angliavandenių kiekį. Jie skatina pilvo pūtimą –galimą menopauzės etapo simptomą.

Mityba menopauzės metu. Valgiaraštis:

  • Kalcio turintys produktai.Per dieną turėtumėte suvartoti 2–4 pieno produktų porcijas, pavyzdžiui, du indelius jogurto. Dėl mažėjančio estrogenų kiekio silpnėja kaulai, tad papildomas kalcis reikalingas jiems pastiprinti.
  • Ląsteliena.Pilno grūdo duona ir dribsniai, kietagrūdžių kviečių makaronai, švieži vaisiai ir daržovės – gardžiuokitės šiais produktais. Šiuo etapu per dieną turite gauti apie 20 g ląstelienos.
  • Daugiau geležies.Per dieną turite suvartoti apie 8 mg geležies. Pasiekti šią normą padės raudona neriebi mėsa, paukštiena, kiaušiniai, žalios spalvos daržovės, riešutai ir, žinoma, pilno grūdo produktai. Išsirinkite, kas jums skaniausia, ir įtraukite tai į tris porcijas per dieną.
  • Žuvis.  Du kartus per savaitę gardžiuokitės lašiša arba upėtakiu. Jei žuvį valgysite rečiau, nepamirškite kasdien gerti žuvų taukų – tai bus gera širdies ir kraujagyslių sistemos ligų profilaktika.
  • Vėsūs gėrimai. Karštą žalią arbatą keiskite į vėsią vaisinę, kurioje plaukiotų ir vienas kitas ledo gabaliukas.

Žinoma, mityba – tai tik pirmas žingsnis. Siekiant palengvinti nemalonius simptomus, užkirsti kelią širdies ir kraujagyslių sistemos ligoms, svarbu nepamiršti ir fizinės veiklos.

Menopauzės metu, svarbu papildyti mitybą būtent moterims šiam laikotarpiui subalansuotais maisto papildais, kurie gali padėti palengvinti simptomus. MENOPACE maisto papildas pritaikytas specifiniams moterų metabolizmo ir fiziologijos poreikiams menopauzės laikotarpiu. Sudėtyje esantis vitaminas D svarbus normaliam kalcio įsisavinimui ir padeda palaikyti normalią kalcio koncentraciją kraujyje, cinkas ir magnis svarbūs normaliai kaulų būklei palaikyti, antioksidantai – vitaminai C, E, selenas, varis – padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos, pantoteno rūgštis, folio rūgštis, vitaminai B2, B3, B6 padeda mažinti nuovargį. MENOPACE PLUS sudėtis papildomai praturtinta sojų izoflavonų, šalavijų, žaliosios arbatos, linų lignananų, vitaminų bei mineralų kombinacija. Lignanai, esantys linuose, turi estrogenų savybių ir gali turėti teigiamą poveikį menopauzės laikotarpiu. Šalavijai palaiko kaulų mineralizaciją menopauzės periodu ir komfortišką savijautą menopauzės laikotarpiu.

 

Maisto papildas moterims menopauzės metu FEMARELLE Recharge. Sudėtyje esantis vitaminas B6 padeda palaikyti normalią energijos apykaitą, normalią psichologinę funkciją, normalią nervų sistemos veiklą, taip pat padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį, padeda reguliuoti hormonų aktyvumą. Sėmenys padeda palaikyti normalią moterų savijautą menopauzės metu. Sudedamosios dalys: gauruotųjų sojų (Glycine Max) sėklų milteliai DT56a, sėjamųjų linų (Linum usitatissimum) sėmenys, želatina (kapsulės apvalkalas), piridoksino hidrochloridas (vitaminas B6). Maisto papildo FEMARELLE Rejuvenate sudėtyje esantys riboflavinas (vitaminas B2) ir biotinas (vitaminas B7) padeda palaikyti normalią energijos apykaitą, padeda palaikyti normalią gleivinių, odos būklę, padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą. Riboflavinas, esantis Femarelle® Rejuvenate sudėtyje, padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį. Biotinas padeda palaikyti normalią plaukų būklę. Sėmenys moterims padeda palaikyti normalią savijautą menopauzės metu.

 

Net ir atėjus menopauzei moterys gali būti gražios ir mylimos, o artėjantį nevaisingąjį gyvenimo tarpsnį pasitikti gerai jausdamosi. Tereikia savimi pasirūpinti ir atsikratyti baimės. Pasitelkite į pagalbą maisto papildą ISEREN® C.R. su gauruotosios sojos ekstraktu, kuriame gausu natūralių izoflavonų. Įvairiais klinikiniais tyrimais įrodyta, kad sojų izoflavonai daro poveikį tam tikriems menopauzės simptomams: karščio pylimams, folikulų ciklų sumažėjimui, vazomotoriniams simptomams, LDL cholesterolio oksidacijai.
 

 

Sportas menopauzės metu. Naudingiausios šakos:

  • Fitnesas. Bent pusvalandžio trukmės fitneso treniruotės, kurias atliksite penkis kartus per savaitę, padės efektyviai kontroliuoti karščio bangas.
  • Joga.Stresas, užklumpantis darbe ar namuose, taip pat sukelia karščio pylimus. Atsikratyti jo, išmokti nusiraminti labai padeda jogos pratimai. Pradėkite nuo lengviausių, laipsniškai didinant intensyvumą.
  • Lėtas bėgimas arba vaikščiojimas.Jei nenorite eiti į sporto salę ir mėgstate gamtą, galite iš lėto bėgioti arba vaikščioti miško takeliais. Paprastą vaikščiojimą paįvairinkite šiaurietiškomis lazdomis: palaikyti fizinei formai ir širdies ligų prevencijai užteks 3 treniruočių per savaitę, trunkančių 30–40 minučių.

Įdomu: remiantis „Amerikos medikų asociacijos“ žurnalo duomenimis, moterys, vaikštančios keturias ar daugiau valandų per savaitę, patiria 41 proc. mažiau kaulų lūžių, nei vaikščiojusios rečiau.

Taip pat daugiau skaitykite: plaukų ir odos priežiūra bei seksualinis gyvenimas menopauzės laikotarpiu.

info@benu.lt