Žuvų taukai – ruoškimės rudeniui!

Žuvų taukai – ruoškimės rudeniui!

Pastaraisiais dešimtmečiais smarkiai pakito mūsų mityba. Maistas tapo pramoninis, perdirbtas, turintis mažai vitaminų, mineralų bei kitų žmogaus sveikatai svarbių medžiagų. Žuvis mūsų mityboje vis rečiau pasirenkama, nors žuvies produktai - vieni iš vertingiausių produktų žmogaus organizmui, o žuvies taukai yra natūralus vitamino A ir vitamino D šaltinis.

Žuvų taukai taip pat vertingi tuo, kad juose yra daug nesočiųjų riebiųjų rūgščių, kurių tiek daug nėra augaliniuose aliejuose. Žuvų taukai yra pagrindinis Omega 3 šaltinis. Omega 3 riebalų rūgštys, tai polinesočiosios rūgštys, kurių žmogaus organizmas pats negali pasigaminti. Šie poli-neprisotinti riebalai būtini nervų sistemai, smegenims, imuninei sistemai, širdies ir kraujagyslių sistemai bei odai. Optimali mityba turi subalansuotą Omega 3 ir Omega 6 būtinų riebalų kiekį. Sveikatos specialistai vis labiau nerimauja dėl riebalų rūgščių disbalanso organizme. Mes vartojame per daug Omega 6 riebalų rūgščių (augaliniai aliejai, perdirbti maisto produktai) ir gauname mažai Omega 3 (riebi žuvis, tradiciniai maisto produktai). Kuo didesnis šis disbalansas organizme, tuo daugiau vyksta uždegiminių procesų, ko pasėkoje formuojasi ligos. Tad būtina sumažinti suvartojamų Omega 6 kiekį ir padidinti Omega 3. Dažniausi riebalų rūgščių trūkumo ar disbalanso simptomai yra troškulys, nuovargis, sausa šiurkšti oda, sausi plaukai, pleiskanos, plaukų slinkimas, egzema, astma, sąnarių skausmai, hiperaktyvumas, psichikos sutrikimai, tokie kaip depresija ar šizofrenija. Per didelis suvartojamą Omegos 6 kiekį rodo ir antsvoris.

Ką gi mes turėtume valgyti, kad gautume optimalų kiekį Omega 3? Didžiausia Omega 3 koncentracija randama žuvyje, ypatingai šaltųjų vandenų - tai skumbrė, silkė, lašiša, tunas. Gėlų vandenų ir dirbtinai užaugintos žuvys Omega 3 kiekis yra žymiai mažesnis. Žuvį patartina valgyti 2-3 kartus per savaitę, didesnis vartojimas nepatartinas dėl galimybės apsinuodyti sunkiaisiais metalais. Būtinaisiais riebalais turtingi ir linų sėmenys, kanapės, graikiški riešutai, moliūgų sėklos. Tačiau dažnam iš mūsų, nors ir kaip stengtumėmės subalansuoti mitybą, iki reikiamo Omega 6 ir Omega 3 balanso (3:1) net nepriartėtume. Todėl patartina kiekvieną dieną vartoti išgrynintus žuvų taukus, kurie taip pat padeda geriau įsisavinti vitaminus bei mineralus, gaunamus su maistu ar vartojamais papildais.  

Grįžti |
Pasidalinti
Sklandžiam virškinimui Antrai kosmetikos prekei -50% Jūsų grožiui! Karštos kainos Judėjimo džiaugsmui Pėdų priežiūros priemonėms iki -30% Multivitaminams ir žuvų taukams, antrai prekei -50% Gerai savijautai Slaugos priemonėms -15% Sklandžiam virškinimui Antrai kosmetikos prekei -50% Jūsų grožiui! Karštos kainos Judėjimo džiaugsmui Pėdų priežiūros priemonėms iki -30% Multivitaminams ir žuvų taukams, antrai prekei -50% Gerai savijautai Slaugos priemonėms -15%
Visi pasiūlymai
info@benu.lt