Vaistininkė ir sunkiosios atletikos čempionė Jūratė: „Nemažai informacijos randama internete, tačiau vaistininko vaidmuo – nemenksta“
„Profesionalus vaistininkas siekia nuolat tobulėti, domėtis naujovėmis, jis įsiklauso į klientų poreikius ir nori nuoširdžiai padėti“, – sako ilgametė BENU vaistinės darbuotoja Jūratė Vaičiūnienė. 11 metų vaistinės vedėja Alytuje dirbanti Jūratė 11 kartų tapo Lietuvos sunkiosios atletikos čempione, o karjerą farmacijoje pasirinko todėl, kad ši niša atrodė perspektyvesnė nei sportas.
„Mokykloje gerai sekėsi matematika ir chemija, tad studijas rinkausi iš šių krypčių. Taip pat daug sportavau, vienu metu net galvojau sieti mokslus su sportu, tačiau farmacija pasirodė perspektyvesnė, daugiau sričių apjungianti specialybė“, – pasakoja Jūratė.
Nuo vaikystės sportuojanti vaistininkė ne tik iškovojo 11 aukso medalių Lietuvos sunkiosios atletikos čempionate, bet yra ir įvairių tarptautinių turnyrų prizininkė, taip pat – Lietuvos kultūrizmo ir kūno rengybos čempionatų prizininkė kūno ir bikini fitneso rungtyse.
Klientams pataria mankštintis ir judėti
„Turiu tarptautinę ACE (angl. American Council on Exercise) asmeninio trenerio licenciją, nuolat domiuosi sveikatingumo naujovėmis, – sako Jūratė ir priduria, jog žinias apie fizinį aktyvumą bei sveikatingumą dažnai tenka panaudoti ir vaistinėje. – Klientams patariu daugiau judėti, sveikiau maitintis. Kartais dėl maisto papildų vartojimo ar traumų konsultuoju sportuojančius, aktyviai gyvenančius žmones. Džiugu, jog kreipiasi ir nemažai klientų, kurie nori gyventi sveikiau, pasiekti optimalų kūno svorį, patariu jiems, kokią fizinio aktyvumo formą geriau rinktis arba į kokios srities specialistą kreiptis turint tam tikrų bėdų.“
Bendraudama su klientais Jūratė stengiasi nuoširdžiai padėti ir rasti geriausią sprendimą. Dėl nugaros skausmų ar sąnarių problemų atėjusiems pasikonsultuoti klientams ji pataria daryti mankštą ir stiprinti raumenis, ieškoti pagalbos pas kineziterapeutą.
Pavyzdžiui, vaistinėje apsilankantiems senjorams vaistininkė ne tik suteikia farmacijos patarimų, bet ir siūlo pasimankštinti, esant galimybei – daugiau judėti, pasidomėti nemokamomis mankštomis mieste esančiose įstaigose.
Kai kurie vaistinėje ieško sodinukų bei varžtų
Prisimindama keisčiausias situacijas, pasitaikiusias per ilgus metus, praleistus dirbant vaistinėje, Jūratė pasakoja, jog nutinka visaip – kartais į vaistinę atėję klientai nori nusipirkti loterijos bilietą ar susimokėti mokesčius.
„Būna ir taip, jog teiraujasi pomidorų sėklų, svogūnų sodinukų. Kartais vyrai vaistinėje ieško pjovimo diskų ar varžtų“, – juokiasi pašnekovė.
Jūratė priduria, kad žmonės šiuo metu labai daug ir patikimos, ir abejotinos informacijos apie gydymą bei vaistus atranda internete, tad neretai į vaistinę ateina su stipriomis išankstinėmis nuostatomis. Tiesa, ji nemano, kad dėl to menksta vaistininko vaidmuo: „Su klientu diskutuojant plačiau neretai paaiškėja, kad jo atsineštos žinios yra paviršutiniškos, o kartais net klaidingos. Ypač daug nesusipratimų atsiranda, kai kalbama apie vaistų suderinamumą, tinkamą jų vartojimą – dažnai paaiškėja, jog klientas vaistus vartoja neteisingai, – atskleidžia vaistininkė. – Kaip bebūtų, daugumai pacientų reikalingas žmogiškas ryšys, jie ateina pasitarti, paklausti, ar teisingai suprato gydytojo nurodymus, galų gale – pasiguosti ir nusiraminti.“
Įkvepia sugrįžtantys klientai
Vaistininkė neslepia, jog ją labiausiai įkvepia padėkoti sugrįžtantys klientai. „Tuomet jauti, jog tavo darbas išties prasmingas ir reikalingas“, – sako Jūratė, karjerą BENU vaistinėje pradėjusi prieš 14 metų, kai dar buvo studentė.
„Pamenu, pirmuosius žingsnius žengiau kaip kosmetikos prekių konsultantė, vėliau tapau vaistininke, – pasakoja ji. – Net nepastebėjau, kaip greitai prabėgo tiek metų. Man patinka atmosfera, šilti santykiai su vadovybe. Mūsų kolektyve dauguma darbuotojų dirba dešimtmetį ar ilgiau. Taip pat turime įvairių mokymų bei renginių, kurie leidžia tobulėti ne tik profesiniu lygmeniu, bet ir kasdieniame gyvenime, bendravime su aplinkiniais.“
Remiantis 2023 m. „Dive Group“ atliktu tyrimu, BENU vaistininkai pripažinti geriausiais pagal klientų aptarnavimo įgūdžius. Pasak Jūratės, tokius rezultatus nulėmė įmonės atmosfera, klientų aptarnavimo mokymai bei puoselėjamos vertybės.
„Smagu, kad didžioji dauguma klientų yra nuolatiniai, mes juos pažįstame. Džiaugiamės, kai klientai sugrįžta“, – sako pašnekovė.