6 žingsneliai vidinės laimės link

30.01.2017 Komentarų nėra

Pripažink, pagrindinius gyvenimiškus patarimus žinome visi: daugiau šypsotis, atsipalaiduoti, mylėti save ir kitus. Tačiau vien žinoti nepakanka, o vieno recepto gerai savijautai nėra. Visiems duotos tos pačios 24 valandos per parą, tačiau kaip jas nugyvensime priklauso nuo kiekvieno mūsų poreikių ir sprendimų.

Tačiau įsiklausyti į save verta, o maži kasdienybės pokyčiai gali atnešti didelių permainų. Štai keli žingsniai, nuo kurių gali padėti.

  • Įvertink, ko tau nebereikia, o ko – trūksta? Naujos suknelės ar keli išmesti senų rūbų maišai ilgalaikės laimės neatneš (nesakome, kad to retkarčiais padaryti nereikia). Kiekvienas turime savo gyvenimo įpročius ir poreikius. Tad, jeigu kolega tik tapęs asketu pasijuto laimingas, tai nereiškia, kad ir tau būtina sekti jo pėdoms. Grįžk namo ir pagalvok, ko tavo gyvenime tikrai nebereikia, o ką padovanoti sau nori jau seniai.
  • Nelygink savęs su kitais. Pasauliui visi stengiamės rodyti savo gerąją pusę. Tačiau atsukus vieną profilį, kitas pasislepia. Atrodo, kad visi gyvena geriau, sėkmingiau, daugiau keliauja, jų vaikai geriau mokosi, augintiniai labiau klauso. Šis „–iau“ sąrašas – begalinis. Todėl iš kitų semkis pozityvių dalykų, o, jeigu labai nori lygintis ir pirmauti, tai daryk su savimi. Pavyzdžiui, negalvok, kad esi silpnas, nes padarai tik 3 atsispaudimus, kai draugas nesukaisdama padaro 30. Prisimink, ką pats darai gerai ir pasidžiauk savimi.
  • Atlik telefono higieną. Britų Kolumbijos ir Vokietijos universitetų mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad nuolatinis naršymas socialiniuose tinkluose daugeliui kelia neigiamas emocijas: skatina depresiją, nerimą ar narcizistinį elgesį. Todėl venk programėlių, kurios tave blaško. Kaip sekasi buvusiems klasiokams, kas naujo įvyko jų gyvenime, sužinoti gali ir rečiau – prisijungęs prie kompiuterio, užuot nuolat sekęs juos savo telefone. Ir skirk laiko gyvenimui be telefono, interneto ir nuolatinių pranešimų! Nuspręsk, nuo kelintos valandos vakare visą savo dėmesį skiri tik sau ar savo šeimai. Specialistai rekomenduoja bent kelias valandas prieš miegą nenaudoti jokių informacijos prietaisų (telefono, kompiuterio ar televizoriaus).
  • Išgyvenk emocijas. Neigiami jausmai ir nerimas, kaip ir daiktai, jeigu nėra tvarkomi ir tik stumiami į tamsiausią spintos kampą, pradeda kauptis ir vieną dieną išvirsta ant grindų. Kai jautiesi prastai, apmąstyk, kas būtent tave liūdina ir užrašyk tai ant popieriaus lapo. Čikagos universiteto mokslininkų atlikti bandymai parodė, kad toks paprastas metodas ne tik nuramina, bet ir gali pagerinti egzaminų ar užduočių atlikimo rezultatus. Atpažink, kas iš tiesų tave erzina ir pasakyk sau tai, ką patartum geriausiam draugui. Galų gale, paskambink artimam žmogui ir papasakok, kas tave liūdina. Kartais net trumpas pokalbis leidžia pamatyti savo problemas iš šono, o tuomet jos atrodo mažesnės.
  • Susikurk ritualą, kurio lauktum. Tai suteiks stabilumo, užtikrintumo pojūtį, be to, įprasi skirti laiko sau ir tik sau. Ketvirtadienio filmas, rytinė kava, masažas kartą per mėnesį, mažytė grožio procedūra kiekvieną vakarą… Tiks bet kas, kas iš tiesų suteikia TAU džiaugsmo.
  • Atrask naują veiklą. Papildomas užsiėmimas dar niekam nepakenkė. Pradėk dalyvauti postcrossingo programoje ir siųsk atvirlaiškius nepažįstamiems žmonėms į tolimiausius pasaulio kampelius, lankyk tapybos pamokas, išbandyk naują sporto šaką, klausykis interaktyvių paskaitų internete, užsibrėžk tikslą per metus perskaityti bent 6 knygas ir pamatysi, kad kiekviena tikslingai nugyventa diena atrodys gražesnė.

, , , , , , , , ,

Atgal |
Pasidalink

Užduok klausimą

Palik savo komentarą