Kai plyšta galva: kas sukelia skausmą ir kaip jo išvengti?

25.04.2017 Komentarų nėra

Ko gero, visiems pažįstama situacija, kai artėja darbo pabaiga, bet veja dar daugybė nebaigtų reikalų, merkiasi akys, o galva, atrodo, tuos sprogs lyg oro balionas. Dažnas prie galvos skausmo esame įpratę ir neteikiame jam didelės reikšmės – išgeriame vaistų, ir problemos nėra.

Vis dėlto, vertėtų aiškintis, kas sukelia galvos skausmą, kad galėtume jo išvengti ir imtis tinkamiausių priemonių skausmui numalšinti.

Spaudimas aplink visą galvą, ypač smilkinių srityje ir pakaušyje, – daugeliui suaugusiųjų ir paauglių pažįstamas įtampos skausmas. Įprastai jis trunka neilgai, yra vidutinio stiprumo ir nesustabdo kasdienės veiklos. Jis gali pasireikšti dėl kaklo ir galvos raumenų įtampos. Įprastinį galvos skausmą, priešingai nei migreninį, sukelia galvos smegenų kraujagyslių susitraukimas.

Tokį skausmą skatina nuovargis, stresas ar psichologinė įtampa, jis būdingesnis sėdimąjį darbą dirbantiems žmonėms. Deja, kartais skausmo išvengti nepavyksta, tačiau galima jį palengvinti. Išbandyk šiuos būdus:

  • išeik pasivaikščioti ir įkvėpti gryno oro;
  • išgerk stiklinę vandens;
  • pagulėk šilto vandens vonioje.

Tačiau kai kuriuos žmones vargina kur kas stipresnis, vienoje galvos pusėje pulsuojantis, skausmas, galintis trukti nuo 4 val. iki 3 parų. Tai migreninis skausmas, kuris, manoma, susijęs su galvos smegenų funkcijų sutrikimais ir stipriu galvos kraujagyslių išsiplėtimu. Migreną gali paskatinti daugybė faktorių, pavyzdžiui, hormonų disbalansas, vitaminų ir mineralinių medžiagų stoka, menstruacijos, stresas, ryški šviesa ir stiprus triukšmas, maisto netoleravimas, alkoholio vartojimas ir rūkymas.

Kartu su pulsuojančiu galvos skausmu pasireiškia ir šie simptomai: akių skausmas, jautrumas kvapams, šviesai ir stipriam triukšmui, pykinimas ir vėmimas. Kai kuriems migrena pasireiškia su matomomis tamsiomis dėmėmis ir mirgėjimu akyse.

Dažniausiai migrenos simptomus pavyksta sumažinti taikant medikamentinį gydymą ir keičiant gyvenimo būdą:

  • laikykis darbo ir poilsio režimo, skirk pakankamai laiko miegui;
  • nepamiršk mankštos. Pavyzdžiui, joga sumažina raumenų įsitempimą, o tai padeda kovoti ir su skausmu;
  • išsiaiškink, kokie maisto produktai tau paskatina migrenos priepuolius ir venk jų. Pastebėta, kad migrenos priepuolį gali provokuoti šokoladas, sūris, saldumynai, citrusiniai vaisiai;
  • venk alkoholio (ypač raudonojo vyno), nikotino ir kofeino, esančio kavoje, arbatoje, juodajame šokolade ir kai kuriuose gaiviuosiuose gėrimuose.

Dažnas nepaisome mums siunčiamų organizmo signalų. Kartais skausmas galvos srityje yra tik nuovargio ženklas, tačiau jis gali būti ir rimtos ligos simptomas. Jei galvos skausmas kartojasi nuolat, o įprastos priemonės tik laikinai sumažina diskomfortą, būtina susirūpinti ir planuoti vizitą pas gydytoją neurologą. Jis nustatys skausmo priežastį ir pasirūpins tinkamu gydymu.

, , , ,

Atgal |
Pasidalink

Užduok klausimą

Palik savo komentarą