Kokius maisto papildus ar vitaminus vartoti, jei pradėjau aktyviai sportuoti?

23.03.2017 Komentarų nėra

Komentuoja vaistininkė Jūratė Vitkauskaitė

Dauguma aktyviai gyvenančių žmonių rūpinasi savo sveikata ir žino, kad pradėjus sportuoti reikia didesnį dėmesį skirti mitybai, kad organizmas gautų visų reikiamų medžiagų, vitaminų ir mineralų.

Nusprendę gyventi sveikiau ir aktyviau žmonės dažnai užsuka į vaistinę pasikonsultuoti, kokių medžiagų organizmui gali trūkti ir kokius papildus rekomenduojama vartoti suaktyvėjus fizinei veiklai.

Pati aktyviai sportuoju jau daugiau kaip 15 metų ir labai gerai žinau, ką reiškia, pavyzdžiui, raumenų mėšlungis po labai intensyvios treniruotės. Todėl jei jau nusprendei sportuoti aktyviau, užsukęs į vaistinę drąsiai prašyk vaistininko konsultacijos.

Tiesa, nors kiekvieno organizmas – individualus, yra keli dalykai, kuriuos reikia žinoti visiems aktyviai sportuojantiems žmonėms.

Pirma, nuolat sportuojant ar užsiimant kita fizine veikla iš organizmo pašalinama daug skysčių, su kuriais iš organizmo iškeliauja ir magnis. Tai gyvybiškai svarbus mikroelementas, kuris reikalingas širdies darbui ir nervų sistemos funkcionavimui. Sportuojantiesiems taip pat gali pasireikšti ir kalio trūkumas, todėl svarbu užtikrinti, kad šių abiejų mineralų tavo organizmas visuomet gautų pakankamai.

Sportuojantiems taip pat labai svarbus vitaminas D. Jis stiprina imunitetą, kaulus, širdies ir kraujagyslių sistemą. Šis vitaminas gaunamas su saulės spinduliais ir maistu, tačiau dėl nedidelio saulėtų dienų Lietuvoje skaičiaus, dauguma jaučia šio vitamino stygių.

Dar vienas vertingas elementas – cinkas. Intensyviai sportuojant gali sumažėti organizmo atsparumas ligoms, tačiau cinkas veikia kaip antioksidantas ir stiprina imunitetą. Šis mineralas reikalingas ir vyriško hormono – testosterono – gamybai, bet ne mažiau reikalingas yra moterims, nes gerina nagų, plaukų ir odos būklę.

Aktyviai sportuojantiems dažnai siūlau pasidomėti papildais sąnariams, nes jie pagerina kremzlių sutepimą, taip apsaugodami sąnarį nuo pažeidimų.

Nepamiršk ir paskutinio „vitamino“ – meilės sau. Tereikia nebijoti, nedvejoti, rūpintis savimi ir visuomet drąsiai konsultuotis, – mes pasiruošę tau padėti. 🙂

, , , , , , , , , , ,

Atgal |
Pasidalink

Užduok klausimą

Palik savo komentarą