SOS: spuogai prieš menstruacijas

07.12.2017 Komentarų nėra

Priešmenstruacinis sindromas (trumpiau – PMS) kiekvieną mėnesį „pasveikina“ dažną iš mūsų. Vargina dirglumas, nuotaikų kaita, raumenų skausmai, galiausiai taip pabrinksta krūtinė, kad prisilietimai prie jos tampa griežtai draudžiami.

Ir tai dar ne viskas. Kaip pagal laikroduką – išberia spuogeliais! Dažniausiai nukenčia veidas (ypač – kakta), bet pažeistos gali būti ir kitos veido, kūno vietos (pvz., nugara). Ši problema – ypač dažna moterims iki ~35 metų amžiaus. Apžvelkim, kaip ją išspręsti ar bent jau – kaip sumažinti spuogelių kiekį.

Spuogai prieš menstruacijas – dėl hormonų pokyčių

Mūsų mėnesinių ciklas, jo metų kintantis hormonų kiekis daro įtaką ir odos būklei. Tik prasidėjus mėnesinėms (skaičiuojant, jog ciklas trunka 28 d.), organizme būna žemas estrogeno (moteriško lytinio hormono) kiekis – dėl to gali jausti nuolatinį nuovargį.

3–5 ciklo dieną šio hormono kiekis padidėja, atsiranda daugiau energijos.

6–9 ciklo dieną, didėjant estrogeno kiekiui, pagražėja ir sveikai švytėti ima oda, veidas atrodo labiau simetriškas. Šiuo metu padidėja ir testosterono – steroidinio hormono – kiekis: dėl to gali nudirbti visus pasaulio darbus per valandą 🙂

10–13 ciklo dieną estrogenas šauna į viršų: gali džiaugtis lygia, dar labiau švytinčia oda (aišku, jei neturi didesnių problemų, tokių kaip aknė ar raudonieji spuogai). Įvyksta ovuliacija ir, jei kiaušinėlis neapvaisinamas (14 d.), užklumpa staigūs hormonų pokyčiai: 15–18 d. užpuola nuotaikų kaita, nuovargis.

19–22 ciklo dieną organizme nukrenta estrogeno – atsakingo už gražią odos išvaizdą – kiekis bei padidėja testosterono ir progesterono (dar vieno steroidinio hormono) kiekiai. Visa tai lemia odos riebalų perteklių, kuris pasireiškia spuogeliais, bėrimais, padidėjusiu odos jautrumu. Bėrimai gali lydėti iki pat ciklo pradžios (23–28 d.) – kartu su dirglumu, nuovargiu, krūtinės jautrumu.

Kaip suvaldyti bėrimus?

Taigi kaip jau supratai, spuogai prieš menstruacijas dažniausiai iškyla dėl hormonų pokyčių – kritusio estrogeno bei išaugusių testosterono ir progesterono kiekių. Gamtos laikrodžio nepersuksi, bet yra keletas naudingų patarimų, kaip gali suvaldyti nemalonias jo pasekmes – spuogelius:

Sveika mityba. Po ovuliacijos į šoną patrauk saldumynus (ypač – šokoladą ir cukrų), greitą ir riebų maistą. Juos pakeisk sveikais užkandžiais – vaisiais ir/ ar daržovėmis (džiovintomis slyvomis, figomis, agurkais).

Nepamiršk vandens. Šiuo laikotarpiu naudinga vartoti daugiau skysčių. Be vandens taip pat gali gerti ir melisų ar ramunėlių abatas. O štai gėrimus, kurių sudėtyje yra kofeino (kavą, juodąją arbatą), bent trumpam – iki kito ciklo pradžios – atidėk į šalį.

Alaus mielių tabletės. Jei spuogelių išdygsta labai daug ir skausmingų – gali išbandyti alaus mielių tabletes. Įprastai geriamos 2–4 tabletės (500 mg stiprumo) per parą, bet gydytojas ar vaistininkas, įvertinęs tavo amžių, ūgį, svorį, patartų dėl tikslesnio kiekio.

Prižiūrėk iškilusius spuogelius. Nenumok ranka į atsiradusius spuogelius, galvodama, kad ir šį mėnesį nepavyko susitvarkyti. Švelniai valyk spuogelių pažeistą odos sritį, ant jų tepk dezinfekuojančias priemones (pvz., su salicilo rūgštimi) ir jokiu būdu – spuogelių nespausk ar kitaip nepažeisk, antraip gali užkrėsti ir sveiką odą.

Ir pabaigai – linkėjimas savimi ir savo oda rūpintis ne tik tą kritinę spuogelių savaitę, bet ir kiekvieną rytą, dieną, vakarą 🙂

Daugiau apie odos, kenčiančios nuo spuogelių, priežiūrą:

, , ,

Atgal |
Pasidalink

Užduok klausimą

Palik savo komentarą