Kaip išlikti sveikam šaltuoju sezonu?

06.11.2019 Komentarų nėra

Atvėsus orams, dauguma nustoja leisti laiką lauke ir grįžta į sporto klubus. Aktyvi veikla yra puiku, tačiau atminkite, kad norėdami sportuoti, tą turite daryti atsakingai ir nekenkdami organizmui. Apie tai puikiai išmano CrossFit treniruočių Lietuvoje pradininkas, sporto klubo įkūrėjas ir sertifikuotas treneris Paulius Jurėnas, kuris kartu su BENU vaistininke Audrone Ziemelyte pataria, kaip sportuoti ir palaikyti tinkamą mitybą, kad tai taptų smagia veikla, gerinančia savijautą ir sveikatą.

Išbandykite įvairias sporto šakas

364A0343Ne paslaptis, kad dažnas lankymasis sporto salėje netrukus pabosta, o pradėti lankyti konkrečią sporto šaką reikalauja daug daugiau laiko ir pinigų. Tokiu atveju Paulius Jurėnas pataria išbandyti skirtingas jėgos treniruotes, kurių metu stiprinsite ne tik viso kūno raumenis, bet ir įgausite lankstumo bei ištvermės.

„Sportuoju jau virš 20 metų, todėl nenuostabu, kad per tą laiką tiek emociškai, tiek fiziškai išsekau nuo itin panašių pratimų. Būtent dėl to mano akys užkliuvo už CrossFit treniruočių principo. Jos susideda iš pratimų su svoriais, aerobikos bei gimnastikos ir yra skirtos sustiprinti viso kūno raumenis. CrossFit treniruotės padeda ne tik sustiprėti, bet ir padidina ištvermę“, – pasakoja Paulius ir prideda pasigedęs šio sporto treniruočių Lietuvoje, todėl pats įkūręs oficialų CrossFit sporto klubą.

Nesvarbu, ar sportuojate kartą, ar penkis kartus į savaitę, pratimus būtina atlikti teisingai, siekiant išvengti netikėtų traumų ir kūno skausmų.

„Treneris parenka individualius pratimus pagal jūsų lygį ir galimybes. CrossFit metodas tuo ir žavus: čia nuolat keičiamas tempas, užduotys ir intensyvumas. Sujungiant gimnastiką, fizinę ir kardio ištvermę, svorius ir mitybą, geriname savo bendrą fizinį pasirengimą“, – apie CrossFit treniruotes kalba Paulius Jurėnas.

Teisinga mityba sportuojantiems – būtina

Sportuojant kelis kartus per savaitę, svarbu nepamiršti, kad judant kūnas praranda daug skysčių, o su jais ir mineralų, kuriuos būtina atstatyti.

„Kadangi man sportuoti ir vesti treniruotes tenka beveik kasdien, privalau skirti pakankamai laiko poilsiui ir mineralų atgavimui. Stengiuosi miegoti bent po aštuonias valandas ir praturtinti savo mitybą daržovėmis bei vaisiais – jie kupini sporto metu prarandamų mikroelementų“, – teigia BENU vaistinės projekto „Tu+Maisto papildai” herojus.

Jam pritaria ir vaistininkė A. Ziemelytė: siekiant susikurti tinkamą mitybos planą, būtina atkreipti dėmesį į treniruočių dažnumą ir intensyvumą – nuo to priklauso, kokio kiekio papildomų medžiagų reikia jūsų organizmui.

SPORT&CARDIOIntensyviai sportuojant ar užsiimant kita fizine veikla, gausiai prakaituojama. Dalis sportininkams svarbių mineralų organizme nekaupiami, tad gana greitai pasišalina kartu su prakaitu. Tarp tokių mineralų paminėčiau kalį ir natrį, taip pat nereikia pamiršti magnio. Atstatyti šių mineralų pusiausvyrą gali padėti raciono praturtinimas kalio turinčiais džiovintais abrikosais, kakava, pupelėmis, žirneliais, magnio turtingais migdolais, žemės riešutais, sojos pupelėmis, kviečių sėlenomis, juoduoju šokoladu. Natrio šaltinis – paprasčiausia valgomoji druska“, – mineralų šaltinius vardija BENU vaistininkė.

Audronė Ziemelytė prideda, kad natris svarbus mineralas raumenų susitraukimo procesams, tarp jų – ir širdies, jis dalyvauja energijos gamyboje, kas svarbu aktyviai sportuojantiems, bei saugo nuo dehidratacijos. Įsisavinti natrį padeda vitaminas D.

Kalis, panašiai kaip ir magnis, saugo nuo raumenų mėšlungio. Jeigu jo trūksta, kankina nuovargis, ląstelėms trūksta energijos, gali tinti kojos dėl skysčių susikaupimo, sutrikti nervų, raumenų veikla. Magnis pagerina kalio įsisavinimą, tad šiuos mineralus patariama vartoti kartu.

Intensyvus sportas padidina mineralų poreikį

Vaistininkė atkreipia dėmesį ir į kitus sportuojantiesiems itin svarbius mikroelementus.

Be kalio, magnio ar natrio, raumenų funkcijoms būtini ir cinkas, kalcis. Jie palaiko kaulų tvirtumą ir atraminių audinių stiprumą. Šiems mineralams į porą puikiai tinka daugeliui organizmo funkcijų naudingas vitaminas C. Kartu su cinku šis vitaminas padeda kurti organizmo apsaugą nuo virusų“, – sako BENU specialistė. SPORT&JOINTS

Aktyviai sportuojančių žmonių mineralų poreikis yra didesnis nei fiziniu aktyvumu nepasižyminčių gyventojų. A. Ziemelytė atkreipia dėmesį, kad sportininkams neretai rekomenduojama organizmui svarbius ir per treniruotes prarandamus mineralus vartoti papildomai. Pvz., per dieną žmogaus organizmui reikia tiek kalio, kiek jo būtų 8-10 porcijų daržovių. Sportininkams – dar daugiau.

„Intensyvios treniruotės metu patarčiau į gertuvę vietoje paprasto vandens įsipilti elektrolitų tirpalą – vandenyje ištirpintą įvairių mineralų derinį. Tai leis palaikyti didelį krūvį patiriančiam organizmui svarbių mikroelementų pusiausvyrą, nesijausti po treniruotės išsekus ir be energijos“, – pataria A. Ziemelytė.

Vaistininkė atkreipia dėmesį, kad nuo vitaminų ir mineralų formos priklauso ir kaip greitai jie bus įsisavinti. Vandenyje ištirpinami mikroelementai pasisavinami greičiau nei esantys tabletėse.

Atgal |
Pasidalink

Užduok klausimą

Palik savo komentarą